02 Ağustos 2008

Sezen'den talk şov tadında konser

İzmir Fuar Açık Hava Tiyatrosu'nda yaz konserleri kapsamında hemşerilerinin karşısına çıkan Sezen Aksu, izleyenlere 3 saate yakın müzik ziyafeti sundu. Sezen'in, Ozan Doğulu yönetimindeki 14 kişilik yeni orkestrasıyla eski şarkılarıyla başlayan müzik yolculuğu son albümü ‘Deniz Yıldızı’ndan şarkıları seslendirmesiyle devam etti. Aksu konseri zaman zaman tek kişilik tiyatroya dönüştürdü.
Yarım saat geç başlayan konserde Aksu, hayranlarının altı kez alkışla tempo tutmasından sonra sahne aldı. Sigara yasağına uyulmadığı konserde, Aksu konserin birinci bölümüne siyah renkte göğüs ve sırt dekolteli ve yüksek topuklu ayakkabılarıyla, ikinci yarıda ise kırmızı payetli derin bacak ve göğüs dekolteli kırmızı bir renk elbiseyle şarkılarını seslendirdi. Aksu'nun bir hayli neşeli olduğu gözlerden kaçmadı. Konsere ‘Sen Ağlama’ adlı şarkıyla başlayan Aksu, Onno Tunç imzalı on şarkıyı potpori olarak ardarda seslendirdi.
Fuar Açık Hava Tiyatrosu'nda son albüm çalışmasındaki “Yol Arkadaşım” adlı şarkıyı söylemesinden sonra ezan sesini duyan sanatçı Sezen Aksu, ‘Aziz Allah’ diyerek şarkı söylemeye ara vererek ezanı dinledi. İzmir'de annesinin evinin bulunduğu sokakta cami olduğunu belirten Sezen Aksu şöyle dedi:
“Her sabah ezan dinlemeye kalkıyorum. Müezzinler enstrümansız çok anlamlı ve çok ilahi bir şey söylüyor. İyi seçmek gerekiyor müezzinleri. Ben böyle söylüyorum diye çok korkuyorum. Allah çarpar diye. Aklımıza çocukluktan beri öyle şeyler kaydolmuş ki. Ezan okuyana bir laf ediyorum diye başıma bir iş gelecek. Şahane ezan söyleyenler var. Doğrusunu, güzelini bulun getirin. Sesimizi içimize ata ata, şişe şişe patlayacağız bir gün. Herkes tepkisini bireysel olarak ortaya koymalı. Korkmuyoruz be. Korka korka öldük zaten. Yeter.”
Son albümümdeki ‘İzmir'in Kızları’ adlı şarkının ardından ‘Harmandalı’ oynayan Sezen Aksu, hemşehrilerine şu iltifatlarda bulundu:
“İzmirlim daha uyanıktır, daha zekidir, daha parlaktır, daha aydındır. İzmir kendisine ters gelen şeyleri bile anlamaktan yanadır. İzmir kaybetmekten yana değil, kazanmaktan yanadır. Hep anlamaya çalışır. İzmirli eski arkadaşlarım bilir. Annemle babam evde olmadığım zamanlar mahalle sakinlerine konser verirdim. Nişan, düğün olduğu zaman babam fenalık geçirirdi. Sahneye sızar, şarkı söylerdim adam utanç içinde kalırdı. Annem babam evde olmadığı zaman kapıları camları, ışıkları açardım. Makber'i söylerdim. Sesim parktan duyulur, evin önüne müşteriler toplanırdı.”
Konserinde Aysel Gürel'in şarkılarını da seslendiren Sezen Aksu şunları anlattı:
“Aslında kimse yeteri kadar tanımadı Aysel Gürel'i. Çünkü kendisini anlatmak, tanıtmak için en ufak bir gayreti yoktu. Hisseden hisseder diye düşünüyordu. Biri bir gün umarım Aysel'in kitabını yazar. Aysel'i derinlemesine tanıdığınız zaman bütün hayatınızı ele geçiren baskılardan, korkulardan bir çıkış bulmak için müthiş bir anahtar yakalayacağınıza eminim. O kadar farklı bir kadındı. Kimsenin gözüne girmek için bir şey yapmadı. Sadece kendi inandıklarını yaptı. Ben bir yerde onu takip ettim ama sonra tıkandım. Gözüm yemedi. Hızlı hızlı tüm dostlarım tanrının yanında toplandı. Aklıma da gelmiyor değil. Benim burada ne işim var diye kendime soruyorum.”
Sarı saçları, derin bacak yırtmaçlı kırmızı elbisesiyle konserin ikinci bölümünde sahneye çıkan Sezen Aksu'ya seyircilerden biri “Marilyn Monroe gibisin” diye seslenince taklit yapmaya başlayan Aksu şunları söyledi:
“Ananemin iki lafını unutmam. Artis ruhlu olduğum için sürekli ayna önündeydim. Şöyle derdi ‘Köy yanar, kahpe taranır.’ diğeri ise ‘Sürmeyle rastık, olur insan fıstık.’ Sen beni sabah evde görsen bütün hayallerin yıkılır. Cila var üstümde. Dünyada çirkinlik kalmadı. Bin tane teknik var. Ama önemli olan iç güzelliği. Erkeklere çok üzülüyorum. Erkekler bir araştırmaya göre 52 saniyede bir seks düşünürmüş. Bu ne demek? Başka bir şey düşünemiyorlar. Suratımda epitelyum doku bacağımda epitelyum doku. Kadınla erkeklerin farklı olduğunu anladım ama, insan bacağı görünce erkek nasıl farklı bir şey oluyor. Erkeklerde bir yaştan sonra aktivite azaldığın için ağzına da vuruyor.”
“Ümmü Gülsüm gibi oldum, artık evinize gidin, yoruldum” diyen Sezen Aksu, konserinin sonunda, “İhanette, cinayette her insan merhamette zalimdir. Bir yandan gücün suç ortaklığında bir yandan sızlar vicdan, ilahi müteakiptir. İyi günde, kötü günde birbirimize destek vereceğiz. Zor zamanları beraber atlatacağız. Gene zor zamanlardan geçiyoruz ama ben hiç umudumu kaybetmedim. Siz de kaybetmeyin”
Milliyet

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile