14 Temmuz 2008

Serçe minik, kalbi büyük!

Sezen Aksu şarkılarından birinde “Bize menajer lazım” diye bas bas bağırıyor ve devam ediyor;
“Ne yana baksam önünde bir perde
İpin ucunda bir gökte, bir yerde
Birileri karnından konuşuyor
Konduramıyoruz yiğitlik var ya serde
Ama bize konduruyorlar
Kanımızı donduruyorlar
Veriyorlar veriyorlar gazı
Hepimizi dolduruyorlar”...
Bu dörtlüklerin ardından hep “Bize menajer lazım” diye ağıt yakıyor minik serçe...
Belli ki menajer bulamamış, bulduğunda da kafasına göre bir menajer çıkmamış.
İçine dert olmuş.
O da oturmuş, bestesini yapmış, şarkılarla derdini anlatmış...
İlginç bir şikayet yöntemi...
Gazete ilanı ile menajer arandığını gördük de...
Şarkıyla menajer arayana ilk kez tanık oluyoruz...
Acaba işe yarar mı diye düşünürken...
Doğru yolda olduğunu gördüm Sezen Aksu'nun...
Yavuz Yıldırım yıllarca televizyonculukta birlikte çalıştığım arkadaşım.
Daha sonra menajerliğe geçiş yaptı.
Ünlü yapımcı sevgili Şahin Özer ile birlikte çalışıyor şimdilerde...
Yonca Evcimik'ten tutun, Murat Başaran'a, Tuğba Ekinci'den, Pınar Aylin, Davut Güloğlu, Deniz Seki'ye kadar çok sayıda sanatçının menajerliğini yaptı.
Yavuz'un portföyünde Tarık Mengüç, Naşide Göktürk, Cüneyt Tek, Sibel, Mirkelam ve Aydan Kaya gibi isimler de var...
Geçtiğimiz günlerde aradı sevgili Yavuz.
“Abi Sezen Aksu şarkısında 'Bize menajer lazım' diye neredeyse nara atıyor. Ben varım. Biz ne güne duruyoruz. Sezen Aksu'nun menajerliğine talibim. Duyurursan sevinirim” dedi.
Zaman zaman eleştirdim Sezen Aksu'yu...
Neden eleştirilemiyor, o bir tabu mu diye...
Bu yaklaşımım onu kızdırdı, biliyorum.
Ancak sanatçılığına, sesine tek kelime edemem...
Gerçekten de hayran olduğum, sesine bayıldığım ender sanatçılardan biri...
Bunu yağcılık olsun diye yazmıyorum.
Üstelik yalısında ağırladığı gazetecilerden de değilim.

Ve kim ne derse desin, bir başka hayranlık duyduğum özelliğini daha öğrendim Sezen Aksu'nun...
Geçtiğimiz günlerde Kanyon'da eskilerin ünlü sanatçılarından biriyle karşılaştım...
Kansere yakalanmış ve yenmişti.
Tedavide saçları döktüğü için perukla dolaşıyordu.
“Bugünün sanatçıları reklam peşinde. Bazıları bana yardım ettiler hastalığım anında. Ve televizyonlara çıkıp anlattılar bağıra bağıra... Yardımın bağırtısı olur mu?. Ekranlardan ilan edilir mi” diyor ve ekliyordu;
“Bir tek Sezen Aksu'yu tek geçerim. O da yardım etti bana. Ve defalarca tembihledi. Ne olur kimseye söyleme diye... İşte Sezen Aksu'nun büyüklüğü buradan geliyor”...
Bravo Sezen Aksu'ya...
Serçe minik ama...
Kalbi ve kişiliği dağlar kadar büyük...

Bekir Hazar - Yeni Şafak

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile