24 Ağustos 2007

"Duygularım yorulunca kötü oluyorum"

Artık kendine özgü bir bakış açısı var Sezen Aksu’nun… Başlı başına bir ekol oldu artık. İlk plağı "Haydi şansım"dan, son LP’si "Git"e kadar büyük aşama gösterdi. Şimdi herkes "Git"in, "Sen Ağlama"dan farklı olmadığını söylüyor. Sezen’in yanıtı oldukça kısa: "Bu benim tarzım!"
Sezen Aksu yaklaşık bir yıldan bu yana tüm konserlerinde yer verdiği "Git" adlı şarkısını, plak-kaset haline dönüştürdü. Aksu-Onno Tunç ikilisinin uzun ve özenli stüdyo çalışmaları sonucu oluşturdukları ve satış rekoru kırdıkları bu uzunçalar, sanatçının "Sen Ağlama"sını aratmayacak nitelikte. Kendi yolunu belirleme isteğinin yaşama geçmesini sağlamak için "Minik Serçe", magazin basınının dedikodu arayışları ve bir kare fotoğrafın altına yazılan yanlış yazılardan dolayı basınla ilişkilerini koparmış.
Denizli’nin Sarayköy ilçesinde, 13 Temmuz 1954′te dünyaya gelen Sezen Aksu, 1974 yılında yaptığı "Haydi Şansım" adlı 45′likle profesyonel müzik yaşamına adımını attı. İlk kez TV’ye çıktığı 1974′ü 1975′e bağlayan yılbaşı akşamı "Haydi Şansım"la kazandığı büyük beğeni ve daha sonra aldığı "Minik Serçe" ünvanı kısa sürede sayılı pop müziği sanatçılarının arasında iyi bir yer sağladı Aksu’ya.
Yoğunlaşan müzik çalışmaları, özellikle 80′li yıllarda, artık kolayca indirilmeyeceği bir yer yapmasını sağlıyordu zirvede. Sekiz 45′lik ve sekiz LP’ye imzasını atıyordu Sezen Aksu. Yine tüm müzik yaşamı boyunca elde ettiği başarılar altı "Altın Plak" ve sayılamayacak kadar çok "Yılın Sanatçısı" ödüllerini kazandırıyordu ona…
Evet Sezenn Aksu kendii yolunu yıllarca öce çizdi. Türk Hafif Müziği’nin kökeninde yatan özgün bir tarza yönelemeyişimizi keşfeden "Minik Serçe", sanatçısından yapımcısına kadar tüm kurumlarıyla işin kolayına kaçanlara, arayış içinde olmayanlardan kendisini soyutlayarak kendi üretip, kendine özgü bir tarzda yorumlayan Sezen Aksu, bugün Türk Hafif Müziği’nde bir ekol oldu.
Sekizinci uzunçaları "Git" ile bugünlerde yeniden dillere yerleşen "Minik Serçe"yi izlerken, bazı şarkılarındaki teatral yeteneğine şaşıp, bazı şarkılarındaki batılı sanatçılara taş çıkartan şovuna hayran kalacak, minicik boyuyla sahnede devleşen bir sanatçı bulacaksınız.

Benim duygularım yorgun...
Minicik boyuyla sahnede devleşen Sezen Aksu’nun yaşamdan tek bir şikayeti var, o da duygularının yoğunluğu… Fizyolojik olarak insanın yorgunluğa katlandığını söyleyen Aksu, bu konuda şöyle konuşuyor :
"Duygularım yorulunca kötü oluyorum. Gerilimden, çelişkiden yoruluyorum. Ben şarkıcı olarak iyi şeyler yapmaya çalışıyorum ama kendisini gazeteci sanan bazı kimseler bu gerilimi artırıyor. Aynı kültür değerleri üzerinde olduğumuz halde, yanlış bakış açısı nedeniyle, bu arkadaşlarla anlaşamıyoruz. Hem bazıları beni, benim müziğimi anlamak istemiyor. Duygu yoğunluğum için sık sık geziye çıkmam gerek."
Yurtdışında şarkı söylemek, plak yapmak gibi gelen tekliflerin şimdiye kadar üzerinde durmadığını da itiraf eden "Minik Serçe", bunun için de şöyle diyor:
"Daha önce biri Yunanistan’dan biri Londra’dan gelen iki önemli olanakla karşılaştım, ama bütün yorgunlukların getirdiği stres içinde bunlara olumsuz yanıt verdim. Yurtiçindeki arayışımı yurtdışında da sürdürmek istiyorum"


4 Ekim 1986 / Hey Dergisi

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile