07 Haziran 2007

Sezen Aksu ve heyecan...

Önceki akşamüstü Sezen Aksu aradı... Bizim meslekte yazıya böyle başlamak, öneminin altını çizmek, çok alışılmış bir davranıştır. Bugüne kadar Türk ve yabancı siyasetçiler, bakanlar ve hatta başbakanlarla röportajlar yapmış biriyim. İnsan yıllardır aklına seslenen ve mantığıyla değerlendirdikleriyle konuşurken heyecanlanmıyor.Ama kendimi bildim bileli sadece duygularıma seslenen Sezen Aksu ile konuşurken heyecanlandım. "Nasılsınız?" diye sordu, heyecanlıyım diye hiç çekinmeden yanıtladım.Önce güldü, sonra Oray Eğin aleyhine 1 milyon YTL'lik dava açmasını eleştirdiğim yazıyı konuştuk... Sezen Aksu'ya yakışanın 1 milyon değil, 1 YTL'lik tazminat davası açmak olduğunu yazmıştım." Gönlün yolu birmiş " dedi. İlk başta aynı şeyi düşündüğünü ama sonra bundan nasıl vazgeçtiğini anlattı.Vazgeçmesinin iki sebebi var. Birincisi hâkimlerin, mahkemelerin iş yükü nedeniyle bu tür davalara kızdığı uyarıları.İkinci sebepse hakaretle para kazananların canının madden yanması gerektiğine ikna edilmesi. Sezen Aksu derdinin para olmadığını anlatmak için kazandığı tazminatı Türk Eğitim Vakfı' na bağışlayacağını mahkeme dilekçesine de yazmış. Sezen Aksu "Şarkı Söylemek Lazım"ın Onno Tunç ile ilgili tartışmalarının yaşandığı bölümü İzmir'de annesinin evinde seyretmiş." Bir saat boyunca ne yapacağımı bilemeden evin içinde dolaştım " dedi. İlk kararı, yazılı bir açıklama yapmak olmuş ama sonra bunun iyi değerlendirilmeyeceğini düşünerek telefon açmış."Tartışma her yerde haber oldu ama MESAM'ın yaptığı açıklama görmezden gelindi" dedi. Haksız mı, hayır. Hem bu olayda hem de arşivdeki diğer örneklerde tartışmaların açıklamalardan çok daha fazla yer tuttuğunu gayet iyi biliyorum. Konuşmaya dair eksik bir şey kalmasın. Ben heyecanlıydım, Sezen Aksu da öyle... Belli ki "kendine bir medya klanı yarattığı" suçlamasından rahatsız olmuş.Birkaç kez böyle bir şey olmadığını, hakkında yazılanlarla ilgili telefon açmayı sevmediğini söyleme gereği duydu. Sonra da ekledi, " Sizi aradım, yazınızı ' Bu durum Sezen Aksu öğretisine aykırı değil mi?' diye bitirmişsiniz. Bana güvenmeye devam edebilirsiniz " İlk başta yıllardır duygularıma seslenen biriyle konuştuğum için heyecanlıydım.Konuşmanın sonundaysa mutlu. Mutlu olmamın sebebi Sezen Aksu' nun araması değil, yılların öğretisinin doğru çıkması oldu. Aksini düşünen buyursun düşünsün, o benim derdim değil...

Özay Şendir

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile