17 Haziran 2007

Şehitler için söyledi

Şarkılarıyla eğlendiren, esprileriyle güldüren Sezen Aksu, sıra hüzünlü şarkılarına geldiğinde şehitlere yazdığı şiiri okudu. Aksu, 'Bu akıl tutulması bir an önce bitsin' dedi.
Beşiktaş Kültür Merkezi'nin (BKM) Açıkhava Etkinlikleri 6. yılına da yine Sezen Aksu ile başladı. Biletleri günler öncesinden tükenen konsere "Yol Arkadaşım" adlı parçayla başlayan Aksu, daha önce Aşkın Nur Yengi'nin seslendirdiği "Susma" ve "Elveda" ile Nilüfer'in okuduğu "Yine Yeni Yeniden" şarkılarını da seslendirdi.
Aksu'yu dinlemeye gelenler arasında Siren Ertan-Gökhan Çarmıklı, Cem-Hülya Kalyoncu, Pınar Altuğ-Yağmur Atacan, Didem Uzel, Ebru Şallı, Ali Sunal ve yeni sevgilisi Ece İncedursun, Halil Ergül gibi ünlü isimler de vardı.
Aksu, konserin bir bölümünde Zeynep Acar imzalı sahne kıyafetlerinden bahsederken espri yapmayı da ihmal etmedi. Aksu, şunları söyledi: "Bu kıyafet Ege Yemenisi. Eski Anadolu kadınları bunu giyermiş. Adı 'Biberli'. O dönemler elbiselerindeki resimlerle anlatırlarmış durumlarını. Bu 'Biberli' de kadının kocasıyla arasının bozuk olduğunu anlatıyor. Dört tane daha elbise yaptırdım. Hepsinin bir adı ve hikâyesi var. Ama ben en çok 'Akşam Sefası'nı seviyorum. Çünkü o 'Hadi eğlenelim' diyen bir elbise."
Sahnede ülke gündemine de değinen sanatçı, "Art arda hüzünlü şarkılar söyledim biliyorum, ama ülkemizin son günlerde yaşadıkları malum, ölen gençlerimiz var, çok üzülüyorum" diyerek şu şiiri okudu:
Mehmet daha çok küçüksün Mehmet,
Bilmiyorsun tabii neden bu sonsuz nöbet,
O kadar vaktin olmadı zaten,
Ama sen ümit etmeye devam et,
Mehmet, bilemiyoruz Mehmet,
Böyle mi sürecek bu ilelebet,
Değişir mi dünya, döner mi devran,
Sen ümit etmeye devam et,
Öyle bir karanlık kutu ki insan,
Kimse hakiki bir cevap veremez sorsan,
Söz dediğin insan icadı lisan,
Ama sen yine de hep hayattan bahset,
Mehmet gitmiyor gözün gözümden,
Hiç büyümemişsin tanıdım çocuk yüzünden,
Kan geldi kederden özümden,
Sen anacığını düşün çok dikkat et,
Mehmet küçücüksün Mehmet,
İnsan soyu böyle en nihayet,
Öteki desen beriki desen,
Kendini de, bizi de, dünyayı da affet...

Şiirin bitiminde binlerce hayranı sanatçıyı ayakta alkışladı. Aksu da şunları söyledi: "Hepimiz aynı şeyleri hissediyoruz... Bütün kalbimle diliyorum ki, bu akıl tutulması bir an önce sona ersin, çocuklarımız böyle sapır sapır avucumuzun içinden kaçıp gitmesin..."
Notlar
Hayranlarından biri konserde Aksu'ya oyuncak ayı hediye etti. Aksu, "Ben ne yapacağım bu ayıyı?" diye sorunca hayranı, "Torununa verirsin" yanıtını verdi. Aksu, "Ne torunu, öldürürüm Mithat Can'ı, daha benim apayrı planlarım var. Çocuklar bende, adamlar gitti. Ben artık aile hayatı yaşamak istiyorum. Daha çocuk yapmak istiyorum, imkânlarım zedelendi. Bundan sonra taşıyıcı anne" diye konuştu.
Konserin ikinci yarısında protokoldeki arkadaşlarının yanına giden Aksu'ya, arka sıralardan "Buraya da bekleriz" diye seslenildi. Aksu, "Artık 25 yaşında değilim. Ben bu sene sahneyi bırakmayı düşünüyorum" dedi.
"Avrupa Yakası" dizisini hiç kaçırmadığını belirten Aksu, dizide en beğendiği karakterin Engin Günaydın'ın canlandırdığı Burhan Altıntop olduğunu belirterek gece boyunca onun taklidini yaptı.
Aksu'nun konserinde ilginç bir olay yaşandı. Konser alanındaki G Blok'ta (13-14-15) bulunan bir kadının konserin ilk yarısına doğru bir anda "Yılan" diye bağırması dikkatleri oraya çekti. G Blok'taki seyirciler bir anda telaşlanıp ayağa kalkarak gördükleri yılanın korkusuyla konseri bir süre ayakta izledi. Konsere ara verildiğinde yetkiler yılanı yakalayarak etkisiz hale getirdi.
Konser sırasında Ravi adlı bir sokak müzisyeni de dışarıda, Aksu parçaları çalıyordu. Ravi, "Ben genellikle Harbiye Açıkhava'nın açılış konserlerine çalmaya geliyorum. Sezen Aksu tabii ki bir idol, onları dinlemeye gelenler de özel insanlar. Konser dinlemeye gelenlere çalmak ayrı bir duygu. Beni mutlu ediyor. Benim 100'e yakın bestem var. Sezen Aksu'ya şarkı yazdım, ona iletmek istiyorum. Belki yarın çıkışta verebilirim" dedi.

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile