18 Haziran 2007

Bu şarkı Fuat Güner’e mi?

Sezen Aksu, Açıkhava Tiyatrosu’nda verdiği konserde Onno Tunç için yazdığı "Yol Arkadaşım / Ben Sana Küsüm Aslında" adlı yeni şarkısını da seslendirdi. Aksu, "Şimdi bir semt adı vefa" sözleriyle, Onno Tunç’un "Şinanay" şarkısının kendisine ait olduğunu iddia eden Fuat Güner’i eleştirdiği öne sürülüyor. Sezen Aksu, önceki akşam Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’nda verdiği konserde yeni bir bestesini de seslendirdi. Aksu’nun yıllarca birlikte çalıştığı, birçok unutulmaz şarkısını besteleyen, 1996 yılında kendi kullandığı uçağıyla Yalova yakınlarında dağa çarparak ölen Onno Tunç için yazdığı "Yol Arkadaşım" şarkısı hüzünlü melodilerinin yanı sıra sitem dolu sözleriyle de öne çıktı. Aksu’nun şarkının satır aralarında Fuat Güner’le girdiği "Şinanay" tartışmasına gönderme yaptığı iddia ediliyor. Aksu şarkıdaki, "Yol arkadaşım gördün mü / Duydun mu olup bitenleri / Kıskanıyor insan bazen / Çekip gidenleri... Hiç beklentimiz kalmamış / Dosttan bile... Şimdi bir semt adı vefa" dizileriyle Fuat Güner’i eleştirdiği ileri sürülüyor. Hatırlanacağı gibi "Şarkı Söylemek Lazım" adlı yarışma programında Ferda Anıl Yarkın, "Şinanay" (Ada Vapuru) şarkısının Onno Tunç’un değil Fuat Güner’in bestesi olduğunu iddia etmiş ve Güner de bu açıklamayı doğrulamıştı. Ardından Aksu, telefonla canlı yayına bağlanarak, "Onno Tunç kendini savunacak durumda değil. Ama ben yıllardan beri arkadaşım olan Fuat’a bir şeyler söylemek istiyorum; Fuat lütfen yargıya başvur. Her ne varsa ben cezasını çekmeye hazırım. Şu anda Onno Tunç’un suç ortağı olarak görünüyorum. Tekrar ediyorum, bu beste beş kez tekrarlanmıştır ve beste Onno’nundur" demişti. Medyada da büyük yankı bulan bu polemiğe en sonunda MESAM (Türkiye Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği) el koyup, şarkının Onno Tunç’a ait olduğu açıklamıştı.

İşte o şarkı:
Yol arkadaşım gördün mü,
Duydun mu olup bitenleri
Kıskanıyor insan bazen, çekip gidenleri
Yalnızlaşmışız iyice
Üstelik de alışmışız
Hiç beklentimiz kalmamış
Dosttan bile
Korkular basmış dünyayı
Şimdi bir semt adı "vefa"
Kutsal kavgalardan bile kaçan kaçana
Anlaşılır gibi değiliz
Tek bedende iki kişiyiz
Hem yok eden, hem tanık
Esaslı karmaşa
Ben sana küsüm aslında, haberin yok
Koyup gittiğin yerde kötülük çok
Kime kızayım, nazım senden başka kime geçer
Benim sensiz kolum, bacağım, ocağım yok
Sen esas alemi seçtiğinden beri
Ben o saatte bittiğimden beri
Dünya bildiğin gibi dünya dönüyor işte
Uzun uzun konuşuruz bir gün son İstanbul beyi


izle

6 Yorum Ekle:

Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
Şarkı sözlerindeki derin anlamı, Fuat Güner ile yaşananlarla kısıtlanmasının çok büyük bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum. Sezen Aksu'yu değil bir kişiyi, evreni düşünerek dinlemek gerek.

Saygılarımla.

Kıvanç BOZKURT

10:55 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

şarkı muhteşem tam beni anlatıyor

10:52 ÖS  
Blogger umut05 said...

yoğun duygular içeren bir şarkı olmuş... yine duygulandırdın bizi sezen abla... ağzına sağlık... iyiki varsın...

8:22 ÖS  
Blogger penyez said...

Yol arkadaşım şarkısının sözlerini yanlış yazmışsınız lütfen düzeltir misiniz ?

2:20 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

harika desem yeter mi acaba Allah seni başımızdan eksik etmesin Sevgili Sezen.

4:23 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Fuat bunu nasıl yapar aklım almıyor..çıldırmak elde değil...kahredici bir şarkı..
hem vefa bir boza markasıymış...semtini bile unutmuş millet..
seiko5

1:13 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile