06 Nisan 2006

Kiraz Mevsimi

İki buçuk yıldan bu yana dördüncü albümü 'Kiraz Mevsimi' üzerinde çalışan Cenk Eren; Nazan Öncel ile çıktığı albüm yolculuğunu Sezen Aksu ile tamamladı. Yeni albümüyle birlikte müzik dünyasına yeni bir tanım da getiren Eren, şarkı okumalarında kendisine yardım eden Levent Yüksel'in adını, albümde 'Yorumcu Koçu' olarak geçirmiş. Eren, yorumculuk konusundaki iddiasını ise şöyle dile getiriyor: "Artık bu işte iyi olmak için sabahlara kadar tırnaklarımı yemiyorum!"
* Her yeni albüme bir Sezen Aksu şarkısı alınmalı mıdır?
Ben de her şarkıcı gibi Sezen'den şarkı söylemeyi çok istedim. Çünkü o çok özel bir kadın, bir fenomen. Şarkıyı istedikten sonra aradan bir ay geçti ve artık aramayacağını düşündüğüm bir gece yarısı beni arayıp "Şarkın hazır" dedi. Stüdyoda defalarca 'Kiraz Mevsimi'ni dinledik. Çok güzel bir şarkıydı. Çok da güzel bir hikayesi var: Bir gün Ayhan Bermek'in çiftliğinde yemek yiyorlarmış. Bermek, bahçeye kiraz ağaçları dikmekten bahsetmiş. Eşi 'fidan alalım' deyince, Ayhan Bermek "Ben ağacını dikeceğim, onların büyümesini bekleyemem, önümde kaç kiraz mevsimi kaldı ki?" demiş. Sezen de bu şarkıyı yapmış ve benim iyi yorumlayacağımı düşündüğü için bana vermiş. İlk defa 'çok iyi' diyebileceğim bir albümüm oldu.
* Önceki albümleriniz güzel değil miydi?
Televizyon programlarım ve sahnem çok başarılıdır, bunu biliyorum ama bunu albümlerine taşıyamamıştım. Yapılan prodüksiyonlar, seçilen şarkılar, çalışılan müzisyenler belki benimle çok örtüşmedi. Belki de benim o zamanki yorumum yeterli değildi.
* Onun için mi Levent Yüksel ile yorumcu koçu olarak çalıştınız?
Oyuncu koçunu biliyoruz da bu 'yorumcu koçluğu' nedir? Ben bu şarkıyı okuduktan sonra Sezen bana 'Sen çok güzel şarkı söylüyorsun' dedi. Bunu bana hayatım boyunca bir Sezen, bir de Nükhet söylemişti ki; ikisi de kolay beğenmez. O dönemde bir gün Levent Yüksel bana "Sen çok iyi bir şarkıcısın, neden bunun farkında değilsin?" dedi. Farkında değildim; çünkü kendime güvenmiyordum. Stüdyo ortamı beni çok sıkıyor. Orada rahat edemiyorum, istediğim gibi söyleyemiyorum şarkıyı. Bunları anlattım Levent'e o da bana "İçinde olan şeyi birlikte çıkaracağız" dedi ve çalışmaya başladık. 2.5 yıl çalıştım bu albüme. Dört şarkının okumasını Sezen, diğerlerini Levent yaptırdı. Tekniğini öğretti. Ben iddialı konuşmayı hiç sevmem ama artık evet, ben iyi bir şarkıcıyım. Hem de Türkiye'nin en iyi on erkek vokalinden biriyim. Bu kadar özel ve iyi insanın benim için bir araya gelmesi benim de kendime güvenimi artırdı. Nükhet ile dört yıllık sahne tecrübesi de çok faydalı oldu. Nükhet kimseyle boşa şarkı söylemez zaten!
(İpek Dural'ın 06.04.2006 tarihli Sabah'la Günaydın'daki Cenk Eren röportajından)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile