18 Şubat 2006

Ömür imtihanla geçiyor!

Sezen Aksu'nun şu sıralarda radyolarda çok sık çalınan bir şarkısı var. Şarkının adını bilmiyorum. Bir yerinde şöyle diyor: "Ben bu yüzden hiç kimseden gidemem, gitmem/ Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir/ Acının insana kattığı değeri bilirim küsemem/ Acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir."
Yaşamım boyunca hayatımda iz bırakan her şeyi bir şarkıyla, bir filmle, bir şiirle ya da bir romanla özdeşleştirdim.
Aradan yıllar geçse bile o "özel şeyi" hatırladığımda aklıma bunlar gelir. Bir roman kahramanının rüzgardan dağılmış saçları, bir minik kırlangıcın su içmek için havuza "değip" tekrar uçuşu, bir şiirden küçük bir dize ve çokça da şarkı. Kimi zaman neşeli, bazen hüzünlü şarkılar.
Yaşamımın tam da bu döneminde, bir yandan bu şarkıyı mırıldanırken bir yandan yazımı yazıyor olmamın benim için özel bir anlamı var.
İzninizle bugün bu köşeyi "babamın malı gibi" kullanacağım için söz ediyorum bunlardan.
Artık yolun yarısındayım. 15 sene önce en yakın arkadaşım Ferit bana "Artık yolun yarısındasın" dediğinde kafasından aşağıya bir şişe votka dökmüştüm. Ama şimdi kabul ediyorum, yolun yarısındayım. Belki de yarısını geçtim, bugün 50 yaşıma basıyorum!
Ve geriye dönüp baktığımda Sezen Aksu'nun şarkısındaki gibi düşünüyorum.
O şarkının bir yerinde de şöyle deniliyor: "Hem çok zor, hem de çok kısa bir macera ömür/ ömür imtihanla geçiyor!"
Şimdi şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, sınavın bu aşamasını başarıyla geçmiş bulunuyorum!
Yaşamım boyunca yaptığım hiçbir şeyden pişmanlık duymadım. Belki rahmetli babamın bana öğrettiği "kendime güven" duygusunu biraz abartmış olmamdan ileri geliyor olabilir bu.
Ve benden genç okuyuculara şunu söylemek istiyorum ki insan, bir kalbi olduğunu unutmadığı sürece karşılaştığı her sınavı başarıyla geçebiliyor!
(Mehmet Y. Yılmaz'ın 18.02.2006 tarihli Hürriyet'teki yazısı)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile