17 Ocak 2006

Sezen sevgisinde buluşmak

Beyazıt Öztürk, yıllardır Sezen Aksu'yu davet ettiği programında onu nihayet cuma akşamı ağırlamış. Pazar ve pazartesi günü bu programa dair yazılanları okurken, ben fırsatı kaçırdım diye dertlenmiştim. Pazar günü bu çok seyredilen program tekrar yayımlandı.
Yazılanları okudunuz mu?
Bakın Nil Karaibrahimgil ne diyordu: «Sezenaksu bir duygu perisidir. Birleşik yazılması gerekir. Boyunu, huyunu, dudaklarının kalınlığını ve ne giyeceğini biliriz. Sesinin tonunu anne karnındayken duymuşuzdur. O bizi hayata hazırlar, aşkı nasıl yaşayacağımızı söyler» (Hürr., 16 ocak).
Bana bunları söylemez elbette.
Mehmet Y. Yılmaz da aynı raydan gidiyor: «Yaşı uygun olup da bir Sezen Aksu şarkısıyla ilgili bir anısı olmayan hiç kimse yoktur. Kim bilir kaç âşık, sevgilisinden ayrıldıktan sonra Sezen'in şarkılarıyla gözyaşı döktü, geçip giden yıllara ağladı...» filan... (Milliyet, 16 ocak). Hayır, Sezen'in varlığını fark ettiğimde benim bu taraklarda da bezim yoktu. Tahmin edebilirsiniz...
Bu konuda bana da bir şeyler diyen, mesela Ali Saydam oldu: «Sezen Aksu'nun katıldığı Beyaz Show son yılların en derinlikli popüler eğlence programlarından biriydi. Ön hazırlığı için ciddî emek harcandığı belli olan programın başarısı belki Beyaz'a bir işaret olmuştur. Nitelikli ve derinlikli işler yaparak da popüler olmanın mümkün olduğunu görmüştür» (Sabah, 15 ocak).
Pazar günü yayın tekrarını seyrederken, hafızam beni aldı, taa 1955 yılına götürdü. Bir gece Paris'te, Fransa'nın efsaneleşmiş şarkıcısı Mistinguett'in 80'inci yaş günü kutlanmış, Fransızların sevgilisi sahnede genç dansçılarla birlikte kankan yapmıştı; oyunun sonunda eteğini savurup poposunu da göstererek.
Cumhurbaşkanı René Coty salona inip sahnenin önüne kadar gelmiş, yaşlı şarkıcıyı oradan alkışlamıştı. Salonda gözyaşını tutamayanlar çoktu. (Oradaydım sanmayın, Paris-Match'ta okuduğumdan hatırımda kalanları anlatıyorum. 1955'ti, Mistinguett ertesi yıl öldü.)
– Fransa en çok bu Mistinguett sevgisinde Fransa olduğunu hissediyor demiş; Allah biliyor ya gıpta etmiştim onlara.
Biz kulüp sevgisi der, kavga ederiz. Sağcı veya solcu idealleri benimser birbirimize gireriz. Laik ile dindar bir arada yaşayamazmış havalarına gireriz. Yukarıda anlatmaya çalıştığım hadisede beni en çok, Sezen sevgisinde buluşuyor olmamız duygulandırıyor.
(Hakkı Devrim'in 17.01.2006 tarihli Radikal'deki yazısından)

1 Yorum Ekle:

Anonymous Adsız said...

bu kadar güzel bir blog yaptığın için teşekkürler.
sayende sezen aksu'yu yakından takip edebiliyorum.
senin derleyip koyduğun birçok şeyi okuduktan sonra atolye.blogspot.com da "sezen aksu da kim oluyor?" diye ilginç bir yazı okudum,
belki ilgini çeker.
yazılarının devamı dileğimle.

4:09 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile