15 Ocak 2006

'Pop, sanat değil, sanatçı değilim'

Şovmen Beyazıt Öztürk, 3 yıldır Minik Serçe'yi programına davet ediyor, bu çağrısı bir türlü kabul görmüyordu. Sonunda bir kampanya başlattı Beyaz. Programa katılan konuklar, stüdyoda açılan deftere 1 yıl boyunca "Sezen Aksu'yu Beyaz Şov'da görmek istiyoruz" diye imza attı. Ve bir rüya gerçek oldu... Minik Serçe stüdyoya geldi, Beyaz muradına erdi...

Minik Serçe, telefonla arayan seyircilerin kendi deyimiyle 'pohpohlayan' sözlerine "Beni abartmayın" diye karşılık verdi. İsteyen herkese beste verdiğini anlatırken popüler müzik dünyasında polemik yaratacak sözler de etti: "Zaten popüler müzik denen şey sanat değildir. Ben bugüne kadar kendime sanatçıyım demedim."

Beyaz Minik Serçe'ye anne babasını aradıklarım söyledi. Aksu, "Öyle şeylerle ilgilenmezler" diyerek ailesini anlattı, salonda kahkaha koptu: "Babam telefon açıyor, 'Kızım gayet güzel çalışmalarını duyuyorum, başarılarının devamını dilerim' diyor. Hâlâ benim okulu bitiremediğime hayıflanır." İzmir'de ailesinin yaşadığı sokağa Sezen Aksu adının verilmesi konusunda ise "Bu çok da güzel bir şey değil" dedi.

Beyaz, Aksu'nun Kanlıca'daki evine gittiği bir günü anlattı: "Aniden kar bastırınca mahsur kaldık. 'Pinpon oynayalım' dedi. Çok iyi oynarım, kabul ettim. Ama yenmek imkansız. Kıpırdamadan oynuyor. Kendine göre üslup geliştirmiş.' Aksu ise ağırlığını koydu: "Belden yukarıyı çalıştıran bir tarz geliştirdim. Vizontele ekibi bile beni yenemedi."

Başından kırmızı güller dökülen Minik Serçe, jeste verdiği tepkiyle Beyaz'ın sıkı takipçisi olduğunu ele verdi. "Bunu ben bir yerlerden hatırlıyorum" derken Beyaz'ın bir dönem sevgili olduğu Çağla Şikel'e yaptığı sürprizi hatırlattı. Beyaz da "Onlar papatyaydı" dedi.

* Ünlü isimler skeçleriyle Aksu'yu güldürdü.

* Aksu, bütün duygulu, övgü dolu sözlere rağmen kendini pek koyvermedi. Rahattı. Bir an vardı ki, telefondaki seyircinin "Allah seni korusun" dediği an, gözleri doldu.

* Onno Tunç'un ölüm yıldönümüne denk gelen programda "Beni Unutma"yı söyledi. Finali ise "en sevdiğim şarkı, Kaybolan Yıllar gibi" dediği "Gidemem"le yaptı...

(15.01.2005 tarihli Vatan'dan)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile