15 Ocak 2006

Hastalığı yendim dipçik gibiyim

Beyazıt Öztürk’ün üç yıldır programına gelmesi için imza topladığı Sezen Aksu, cuma gecesi "Beyaz Show"a katıldı. Birçok ünlü ismin Aksu’ya mesaj yolladığı program, reyting rekoru kırdı. "Beyaz Show", 42.8’lik izlenme payıyla son dönemin en çok izlenen talk show programı oldu ve günü birinci kapadı.
Beyazıt Öztürk, tam üç yıldır peşinden koştuğu Sezen Aksu’yu sonunda ikna ederek, cuma gecesi programına konuk etmeyi başardı. Aksu kendisiyle ilgili merak edilen birçok soruyu ilk kez yanıtladı. Birçok sürprizin bir arada yaşandığı "Beyaz Show"da, Beyazıt Öztürk, önce 3 yıldır programına çıkmayan Aksu’ya, kendisine has üslubuyla hesap sordu. Aksu en çok sanat ve medya camiasındaki ünlü isimlerin halktan tiplemeler kılığına girerek kendisiyle ilgili yaptıkları açıklamalara güldü. Öztürk, üç yıl boyunca gelmesi için imza topladığı defteri Aksu’ya hediye ederken "Sezen Aksu bir yere çıkmıyor dediler. Bu olayı çıkmıyora getirdiler. Biz onu ’Minik Serçe’ olarak biliyoruz, aslında o Çakal Carlos" dedi. İşte Ali Kırca’nın Aksu’yu başbakan olmaya davet ettiği, sürpriz doğum günü partisi başta olmak üzere birçok duygusal anın yaşandığı, 10.9 reyting, 42.8 share ile AB grubunda birinci olan "Beyaz Show"da yaşananlar:
Ağır bir hastalık geçirdim
Aksu, medyanın gündeminden uzun bir süre uzak kalmasına neden olan hastalığı hakkında da konuştu: "Çok ağır bir hastalık geçirdim. Kortizon tedavisi gördüm. Adrenalini yüksek birine kortizon verildiğinde böbreküstü bezleri salgı yapmayı durdurdu. Bu da vücudun tamamen savunma mekanizmasının yerle bir olması demek. Ölümcül bir hastalıktı. Ben de ’Bu böbreküstü bezlerimi çalıştırmazsam bana da Sezen demesinler’ dedim ve azmettim. Bu hastalığımın adı Kuşin Sendromu. İnsanın ağzı burnu şişiyor. Sahneye çıkmaya devam ettim. Fizik ve beden üzerine inşa edilmemiş sanatım var diye sahneye çıkmakta sakınca görmedim. O dönemde çok yakından fotoğraf çekilmesini istemedim. Yüzümdeki şişlikler daha yeni geçiyor. O dönemde herkesin derdi varken bir de kendimi yüklemeyeyim dedim ve hastalığımla ilgili açıklamalar yapmadım. Bu yüzden bir sürü spekülasyonlar yapıldı. Şu anda hastalığımla ilgili bir sorunum yok, dipçik gibiyim."
Tanrı seni korusun
Beyaz’ın "Bu kadar güzel aşk şarkıları yaratan birisine sormak istiyorum. Aşkı nasıl yaşarsın? Kaprisli misin? Aşkların şiddetli mi geçer" sorusuna Aksu; "Eskiden biraz kanlı günlerim oldu. Ancak insan zamanla değişiyor... Aslında herkes aynı duyguları yaşıyor ama bazıları yansıtıyor. Benim gibi yansıtanlara ise katip deniyor. İçgüdüm korkularımdan daha baskın çıktığı için bu şarkıları besteliyorum" yanıtını verdi.
Canlı telefon bağlantıları Türk halkının Sezen Aksu’ya olan büyük sevgisinin bir göstergesiydi. Birçok izleyici çığlıklarıyla stüdyoyu inletti. Bazıları Aksu ile konuştuğuna inanamadı. Programa İzmir’den bağlanan Sibel Güral adlı izleyici, "Seni çok seviyorum. Daha ne diyeyim, tapıyorum sana" dedi. Programın en duygusal anı ise Birsel Aydın adlı izleyicinin gözyaşları içerisinde "Bebeğim benim. Tanrı seni korusun" sözleriydi. Sezen Aksu daha sonra bu izleyiciyle düet yaptı.
Programda, Sezen Aksu’nun orkestrasında görev alan Kenan Doğulu’nun abisi Ozan Doğulu için sürpriz bir doğum günü kutlaması düzenlendi. Kenan Doğulu, stüdyoya doğum günü pastasıyla girdi. Aksu ve Kenan Doğulu, doğum günü hediyesi olarak "Gel Gel Şarışınım" şarkısını birlikte söylediler.
Programda, 1993 yılında yayınlanan Sezen Aksu Show görüntüleri ekranlara getirildi. Levent Yüksel’in iki kolu havada göründüğü klip görüntüleri Beyaz’ın "İnsan bayağı değişiyor" esprisiyle kahkaha tufanına dönüştü.
Beyaz, Sezen Aksu’ya İzmir’de bir sokağa adının verilmesini hatırlattı. Aksu "Annemlerin oturduğu sokak. Aslında bir şıklık ama çok rahatsız oluyorum. Ben kendi adıma sokak istemiyorum. Bu fazla" açıklamasında bulundu.
Çağla taktiği
Beyaz, konuğu Sezen Aksu için tavandan gül yağdırdı. Güller Aksu’nun başına sert bir şekilde düştü hatta bazıları Aksu’nun elbisesinin içine kaçtı. Aksu, Beyaz’ın bu jestine karşılık, "Ben bu olayı bir yerden hatırlıyorum" diyerek Beyaz’ın bir dönem ilişki yaşadığı Çağla Şikel’i konuk ettiği programında papatya yağmuruna tutmasını hatırlattı.
Aksu, Beyaz’ın "Neden bu kadar çok sanatçıya şarkı verdiğin soruluyor. Neye göre veriyorsun" sorusuna şu yanıtı verdi: "Çok tuhaf yargıç pozisyonunda karar vermem gerekiyor. Ben Tanrı’nın terazisi değilim. Popüler kültür sanat falan değildir. Ben ağzıma bir kere bile ’Sanatçıyım’ kelimesini almadım. Dolayısıyla bence herkes şarkı söylesin. Sesi iyi kötü olmuş o başka. Asıl karar mercii kamuoyu vicdanıdır..."
Birçok ünlü isim halktan tiplemeler kılığında Sezen Aksu’ya mesaj iletti. Aksu hakkında konuşanlar arasında Uğur Dündar, Ali Kırca, Şansal Büyüka, Zekeriya Beyaz, Emre Altuğ, Demet Akbağ, Şahan Gökbakar, Volkan Konak, Ebru Şallı, Emel Sayın, Deniz Seki, Burhan Öçal, Deniz Akkaya, Gülben Ergen, Sertab Erener, İclal Aydın, Ata Demirer vardı. Ali Kırca, Aksu’ya Başbakan olmak isteyip istemediğini sordu. Milli Takımlar Teknik Direktörü Fatih Terim programa telefon bağlantısıyla katıldı.
Stüdyo bir sponsor firma tarafından bedel alınmadan özel olarak hazırlandı. Aksu stüdyoya konserlerinde yanından hiç eksik etmediği vantilatörlerini de getirdi. Beyaz’ın vantilatörlerden dolayı üşüdüğüne dair bol bol espri yaptı şovda, Aksu şarkılarını kendi orkestrası eşliğinde seslendirdi.
Telefonla bağlanan bir izleyicinin "Sezen Aksu’yu en iyi hangi şarkı ifade eder" sorusuna Aksu şu dizelerle yanıt verdi: "Gücün bütün yollarından geçtim. Kalabalıkta bir yüz olmayı seçtim. İşte yaşam budur. Bir işe yaradığımı bilmeyi, fotoğrafta görünmemeyi seçtim".
(15.01.2006 tarihli Hürriyet'ten)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile