28 Kasım 2005

Sezen Aksu markası

...Ak Parti'nin AB konusunda attığı adımlar, daha doğrusu Türkiye'nin gelecek tasarımı doğrultusunda içinden geçilen transformasyonda elde ettiği başarılar beklenen karşılığı göremiyor ya da bir şekilde karalanıp duruyordu.Yani hem dışarıya hem de içeriye karşı 'algılama yönetilmeliydi'. Ama nasıl?..
Bizim dile getirdiğimiz görüşler özetle şöyleydi:
1. Gündemi siz yönetmezseniz, 'konu yönetimi' ilkelerini uygulamazsanız ve iletişimi ortak mesajlarda aynı yöne kilitlemez, koordine etmezseniz, bunu başkaları yapar. O zaman da kaosun ve algılamanın istemediğiniz yerlere gitmesinin önüne geçemezsiniz.
...
3. Türkiye'nin marka vaadi Türkiye'nin gerçeklerinden çıkar. Burada 'mış' gibi yapılamaz. "Biz aslında sizin gibiyiz", şeklindeki bir yaklaşım ters teper. Çünkü biz onlar gibi değiliz. Tersine onlardan farklılığımız, AB halklarına bir zenginlik gibi sunulabilir. Bu işi yaparken de kendi kültür ve değerlerimizden vazgeçmek kesinlikle gerekmez. Hedef AB halkları olacağı için elit sanatın yanında belki de daha çok kadar popüler kültür araçlarından yararlanılabilir. Pop klasiği haline gelmiş Sezen Aksu, dünyanın önünde eğildiği Anadolu Ateşi gibi modeller çoklanarak iletişim aracı olarak kullanılabilir.
(Ali Saydam'ın 27.11.2005 tarihli Sabah'taki yazısından)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile