22 Kasım 2005

"Herkes şarkılarımı okuyamaz!"

Duyduğuma göre siz herkese beste vermiyormuşsunuz. Doğru mu?
- Vermem tabii. Herkes okuyamaz ki. Mesela Timur Selçuk babasının eserlerini vermiyor. İyi de ediyor çünkü her önüne gelen okursa ne olur? İcracının yeterli olması lazımdır. Timur Bey haklı olarak titizleniyor, babasının eserlerini korumak için yapıyor bunu. Yerden göğe kadar haklı. Ben de herkese vermiyorum.
Yani önüne gelen "Batsın Bu Dünya" demesin öyle mi?
- Evet. Her önüne gelen Orhan Gencebay söylemesin. Eser doğru dürüst söylensin. Rahmetli Zeki Müren okudu, Sibel Can okudu, Ahmet Özhan, Ebru Gündeş okudu... Bıraksaydım daha çok arkadaş okuyacaktı ama olmaz. Ayrıca bir projem var. Benim şarkılarımı değişik sanatçıların okuduğu bir albüm yapacağız.
Kimler olacak o albümde?
-Benim için nasıl zor bir çalışma olduğunu söyleyemem. Ben neticede utangaç bir adamım. Kimseye gidip de benim bir eserimi albüm için okur musun diyemem. O yüzden Sezen (Aksu) "Sen o işi bana bırak" dedi. Sezen ile çok can cana yan yanaydık yıllarca biz. Çok sevdiğim bir arkadaşımdır. O organize edecek.
Projeyi duyup da "Ben o albümde olmak istiyorum" diyen sanatçı olmadı mı?
- Tarkan aradı. Gönlümü müthiş mutlu etti. "Ben hazırım" dedi. Ben de şarkılarımı Tarkan'ın söylemesini isterim doğrusu. Ayrıca Teoman aradı "Baba ben kesinlikle o albümde olmalıyım" dedi. Özcan Deniz aradı. Müthiş hoş ifadeler kullandılar, çok mutlu ettiler beni. Dediğim gibi ben gidip kimseye söyleyemem, teklif bile edemem.
"Herkes şarkılarımı söylemesin, icracı olmanın da kuralları var" diyorsunuz. Uzun zamandır starlık için kıyasıya rekabet eden kadın şarkıcıların arasında bir kavgadır gidiyor. "Kimin sesi güzel" diye. Siz ne düşünüyorsunuz?
- Kim ne derse desin halk kimin sesinin güzel olduğunu bilir. Kulakla ilgili bir şeydir bu. Duyum olayıyla ilgilidir.
İyi de teknolojiyle birlikte herkesin sesi assolist gibi...
- O da doğru ama asıl ses bilinir yine, kendini belli eder. Tabii günümüzde müzik nedir, bir anlamda görselliktir.
(Balçiçek Pamir'in Orhan Gencebay'la 22.11.2005 tarihli Sabah'taki röportajından)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile