17 Ekim 2005

Sezen Aksu'nun sözleri




Hani kurşun- kalemle/
Hani yontup yontup yazarken/Hani kokulu silgiyle/Hani silip siftah yaparken/Hani bilgisayar kazığı ezberimizi bu kadar dağıtmazken/Eskidendi, eskidendi, çok eskiden... diye bozup Murathan Mungan'ın o harikulade sözlerini, özetleyebilir miyim dünü boş geçip bugün çarşamba çarşamba burda bulunma sebebimi?
Bir soru daha: Bu albümdeki şarkı sözleri, birtakım ilaç şirketleriyle anlaşmalı olarak mı yazıldı?! Hayır, ince hastalık nüksedebilir de, o bakımdan. 'Bahane' bence Sezen Aksu'nun sözleri en derinden, damardan vuran albümlerinden biri olmuş. Albüme ismini de veren şiir, Yıldırım Türker'den: 'Bahaneydi bu rüzgâr/Güneş, bal ve kehribar/Bahaneydi bu buzdan kanat/Erimezse kırılacak/Canım dostum, sırdaşım/Aynaya baktım yüzünü unuttukça/Gelmiş bulundum/Kalmış bulundum/ Bu dağ burda durdukça' Aynı şarkıyı tekrar tekrar başa saralım, çalıp çalıp ağlayalım, geçti çok şükür o günlerimiz fakat 'Eskidendi, Çok Eskiden', bu tip bir arzu uyandırdı bu yaşımda. İlk dinleyişte o kadar tavuk teni gibi oldu ki kollarım, kendi ürpertime bir daha ürperdim.
Çok tuhaftı. Şiir Murathan Mungan'ın, müzik Atilla Özdemiroğlu'nun. Bana en dokunan parça bu oldu galiba: 'Hani erken inerdi karanlık/Hani yağmur yağardı inceden/Hani okuldan, işten dönerken/Işıklar yanardı evlerde/Hani ay herkese gülümserken/Mevsimler kimseyi dinlemezken/Hani çocuklar gibi zaman nedir bilmezken/Hani herkes arkadaş/Hani oyunlar sürerken/Hani çerçeveler boş/Hani körkütük sarhoş gençliğimizden/Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken/Eskidendi, eskidendi, çok eskiden/Şimdi ay usul, yıldızlar eski/Hatıralar gökyüzü gibi/Gitmiyor üzerimizden/Geçen geçti/Geçen geçti/Hadi geceyi söndür kalbim/Şimdi uykusuzluk vakti/Gençlik de geceler gibi eskidendi/Hani herkes arkadaş/Hani oyunlar sürerken/Kimse bize ihanet etmemiş/Biz kimseyi aldatmamışken/Hani biz kimseye küsmemiş/Hani hiç kimse ölmemişken/Eskidendi eskidendi' 'Bahane' veremle birlikte sinir sistemi çöküşüne de yol açabilecek bir çalışma: Bazı kadınların, dünyanın en dokunaklı şarkısını söyleyip aynı zamanda Ata Demirer'le manyakça komik bir 'Küçük Kurbağa' şovu attırabildiği gibi, Mungan ve Türker'le de aşık atabildiğini görüp tel tel oluyorsunuz! Sezen Aksu döktürmüş. Diğer şarkı sözlerinin hemen hepsi ona ait ve de oğluna ithafen yazdığı 'Ne yiyor, ne içiyorsun/Elde değil aklım sende/Gece çok geç yatıyorsun/Gel de bi demli çay iç bende/Olmadı akşam yemeğe yetiş bari/Yolunu gözlüyor Perihan hanım/ Bu ayrı ev işine alışamadım/Sızlıyor ince ince sol yanım' gibi daha light satırlar varsa da, kalanı doğrudan sol yana çalışıyor. 'Tebdil-i Mekân' mesela: 'Nereye gitsem yanımda götürüyorum çilelerimi/Valizimde taşıyorum keşkelerimi bilelerimi/Havalanmıyor, oyalanmıyor ruhum ne çare/Üstüne hasretle dolduruyorum filelerimi/Neresinden başlasam, eskisi gibi kolay olmuyor/Kelimelere itimadım kalmadı işim çok zor/İriyarı, kötü kalpli, boyalı, geçkin kadınlar gibi/Dil, çöplerini naylon torbalarında saklıyor/Tebdil-i mekânda ferahlık yokmuş aslında/Acının yüzölçümü yeryüzünden çokmuş aslında/Soranlara 'Eh işte idare ediyormuş' dersin/İyi niyetli değilseler üstü kapalı geçersin/Dilersen ara beni ya da yaz bana arada bir iki satır/Ya da yazma ne bileyim hani tutarsa tersin' Artık durmak lazım. Yoksa bana kalsa dizerim akşama kadar öbür şarkı sözlerini de, ne olacak, zahmetsiz iş. Bu defa sırf o benzersiz yorumuyla kalbimizi deşmekle kalmıyor, nasıl kelimelerin efendisi olduğunu da gösteriyor işte Sezen Aksu.
Bilmediğimiz şey değil. Ama bu sefer sanki daha bir soldan soldan yokluyor.
(Nur Çintay A.'nın 23 Şubat 2005 tarihli yazısı)

1 Yorum Ekle:

Anonymous Adsız said...

rizat

7:21 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile