28 Ekim 2005

Nurcan Eren

"İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda şan eğitimi aldım, daha sonra TRT Gençlik Korosu'na katıldım, okulun son yıllarındada Latin ve Caz söylemeye başladım. Böyle devam ederken Kent Orkestrası'na kadar geldim, orada solistlik yaptım uzun bir dönem. Bir ara Ajda Pekkan'a vokal yaptım, FatihErkoç'a da yine sahnede vokal yaptım, sahne ve albümlerinde Sezen Aksu'ya vokal yaptım." Etnik şarkılarla repertuvarını süsleyen Nurcan Eren ile müzik geçmişini, Sezen Aksu'yu, oyunculuğa geçişinin ilginç öyküsünü ve yeni çalışmalarını konuştuk..

* Sezen Aksu'yla nasıl tanıştınız?
Sezen Hanım'la tanışmam Işın Karaca sayesinde oldu, biz Işın'la ikili olarak Ataköy Marina'da dört yıla yakın birlikte çalıştık. O dönem Işın, Sezen Aksu'yla da çalışıyordu zaten. Sohbet esnasında benden bahsetmişler. O zamanlar çok sevdiğim bir arkadaşımı trafik kazasında kaybetmiştim. Sezen Hanım, "Gelsin ben yardım edeceğim" demiş. 2.5 yıl vokal yaptım. İnanılmaz bir beyne sahip. olmak başka bir şey. Diva nasıl olur, Sezen Hanım'ı izlediğimde görüyorum.
* Başka hangi isimlere vokal yaptınız?
Tarkan, Sertab Erener, Özdemir Erdoğan, Işın Karaca gibi isimlerin albümlerine vokal yaptım.
* Siz albüm yapmayı düşünmüyor musunuz?
Evet ama zamanı belli değil. Bestelerimi yapıyorum ve sözlerimi yazıyorum. Biraz da etnik bir çalışma olacak. Her şey hazır olsa bu yaza da çıkabilir ama şu an yoğun bir dönemdeyim.
* Oyunculuğa geçiş nasıl oldu?
Oyunculuğa geçiş tabii ki Sezen Aksu sayesinde oldu. Uğur Yücel, Sezen Hanım'a geliyor. Eski Türk filmlerindeki kadınlar gibi hüzünlü bir yüzü olan, acıklı bakan birini aradığını söylüyor. Sezen Aksu da "Bende var" diyor. Daha önce de hiçbir yerde oyunculuk denemem olmadı zaten, yaparsın yapamazsın derken başladım diziye.
* Sizin aynı zamanda çok iyi dans ettiğinizi de biliyorum. Özellikle de Sezen Aksu'nun konserlerinde...
Aslında alakam yok dansla, ders falan hiç almadım yani... Benim Ece Bar'da program yaptığım sıralarda Sezen Hanım'ın espri olsun diye ortaya çıkardığı bir şeydi. 'Bas Bas Paraları Leyla'ya' ile ortaya çıktı, sonra "Efendy Şov'da oynar mısın" dediler. İki dönüp, yerime gidiyordum fakat işin şekli değişti; bu 'Dansöz Dünya' şarkısına bir şey yapmak istedi Sezen Hanım. Bunu ilerlettik, flemenko gibi bir şey yaptık.
* Müzik mi, oyunculuk mu desem?
Müzik hiç tartışılmaksızın daha ağır basıyor. Bence oyunculuğun içinde de bir müzik var zaten. Ben hayatı da öyle düşünüyorum; acısı tatlısı her şey bir müziğin içinde gelişiyor. Oyunculuktan da çok keyif alıyorum ve devamını getireceğim bir şey olduğunun farkına vardım. 12 bölüm oldu ve çok sevdim oyunculuğu.
'Şarkıları ara vermeden bile söylüyoruz'
Moda Teras çok eğlenceli. Grubumla üç senedir birlikteyiz. Saat 22.00'de başlıyor. Üç-dört saat çalıyoruz, bazen ara bile vermiyoruz. Çok keyifli Moda Teras'ta çalışmak. Daha çok etnik müzik söylüyorum, İngilizce, İspanyolca, Ermenice, Kürtçe ve Lazca şarkılar da söylüyorum. Sezen Aksu başlı başına bir repertuvar... En çok sevdiklerim 'El Gibi' ve 'Seni Kimler Aldı'... O şarkıları Sezen Hanım'dan dinlerken ve ben sahnede söylerken ağlıyorum...
(25.01.2004 tarihli Sabah Günaydın'dan)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile