14 Ekim 2005

Güzel Balkon

Bir genel yayın yönetmeninin kendi önerilerini övmesi biraz ayıp kaçabilir.
Ama bu riski göze alıp açıklayacağım.
Ve muhtemelen bunu görevim boyunca ilk ve son defa yapacağım.
Bugün ‘Hürriyet Cuma’da yayınlanan ‘Türkiye’nin en güzel 10 balkonu’ yarışmasının fikir babası benim.
Bir itirafta daha bulunayım.
Bu, biraz da benim şahsi tutkumun eseri oldu.
Çünkü çocukluğumdan beri balkonlar, teraslar ve avlular hayatımın en güzel mekánları arasında yer aldılar. Belli ki, bu tutku çok sayıda insan tarafından paylaşılıyormuş. Çünkü yarışmaya katılım, beklediğimizin çok üstünde oldu.
Yazı İşleri Müdürümüz Neyyire Özkan’la gelen fotoğrafları incelerken bir isim dikkatimizi çekti.
Sezen Aksu’ isimli biri de yarışmaya katılmıştı.
Adres olarak da İstanbul’un Anadolu yakasında bir yer verilmişti. Neyyire, ‘Herhalde bu bildiğimiz Sezen Aksu değildir’ dedi.
Ben biraz daha temkinliydim. Çünkü geçmişte Hürriyet’in düzenlediği bir kuponlu çekilişte, Semra Özal adlı bir katılımcı televizyon kazanmıştı. Mektup Çankaya’dan postalanmıştı. Ama hiçbirimizin aklına bu kişinin Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın eşi olabileceği gelmemişti. Ben, Çankaya Köşkü’nü arayıp durumu anlattığımda, hepimizi şaşırtan bir cevap gelmişti. Yarışmaya katılan gerçekten de Cumhurbaşkanı Özal’ın eşiydi. Birçok insan, bunun karşılıklı bir oyun olduğunu düşünmüştü.
Jürinin yaptığı değerlendirmede, Sezen Aksu isimli katılımcı sekizinci sırada yer aldı. Bunun üzerine arkadaşlarımız, Sezen Aksu’ya telefon açtılar. O sırada İspanya’daydı. Arkadaşlarımızın anlattığına göre havalara uçmuş. Daha sonra ben de kendisini aradım. Gerçekten çok sevinmiş. O da İzmirli ve balkonlara, teraslara, avlulara áşık. ‘Sırf örnek olsun diye yarışmaya katıldım’ diyor. Sevincini de şu cümleyle ifade ediyor: ‘Cannes’da ödül almış kadar sevindim...’
Balkonlar, teraslar ve avlular hayatın içe dönük mekánları gibi görülür. Oysa tam aksine, dışa dönük yanını temsil ederler. O mekánlarda insanın hem kendine ait mahremi, hem de başkalarına dönük teşhirci yanı vardır. Yarışmaya katılan örneklerin önemli bir bölümünü gördüm. Gerçekten büyük zevk ve özenle hazırlanmış mekánlardı. Gelen örnekler daha çok Türkiye’nin sahil bölgelerindendi. Bunda iklimin rolü vardır diye düşünüyorum. Sahillerdeki insanların hayatında balkonların, terasların, avluların yeri çok önemlidir. Ama ben Güneydoğu’dan da örnekler bekliyordum. Mesela, çok güzel dam düzenlemeleri gelir diye düşünüyordum. Gelmedi. Oysa orada da insanın yaratıcılığını ve zevkini gösterebileceği düzenlemeler yapılabilir.
Böylece güzel bir yarışmayı tamamladık. Tahmin ediyorum, gelecek yıllarda bu mekánlarla ilgili daha da güzel şeyler yapabileceğiz. Mesela en güzel kapılar. En güzel mescitler gibi...
(Ertuğrul Özkök'ün 22 Temmuz 2005 tarihli yazısı)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile