24 Ekim 2005

En büyük ödül

Sonuçlar seni şaşırttı mı? Bir kere Oscar'a Gönül Yarası'nı gönderiyoruz; yani "Türkiye'nin bu sene yaptığı en iyi film Gönül Yarası" diyoruz ama ama Altın Portakal'da 'Türev' diye bir film En İyi Film seçiliyor. Bu arada En İyi Görüntü Ödülü başka filme, En İyi Yönetmen ödülü başka filme, En İyi Senaryo ödülü başka filme veriliyor! Bir filmi iyi yapan nedir peki? Yani bir filmi oluşturan öğeler görüntü ve yönetmenin başarısı değil midir? E bunların hiçbirini ona vermiyorsun, En İyi Film seçiyorsun. O zaman Oscar'a neden 'Türev'i göndermiyoruz? Yani olanlar bana çok komik geldi ve kafam karıştı.
Ödül almak senin için önemli miydi? Asla değildi. Ben Allah'tan belamı istemiyorum. Benim çok güzel bir çocuğum var, çok mutlu giden bir evliliğim var, işimde başarılıyım ve bunun da farkındayım. Ödül almak umrumda değildi; ama bu yanlış anlaşılacak diye de konuşmama taraftarı değilim. Genel bir kızgınlığım var ama bu asla kendi özel kızgınlığım değil. Yani ne yapmaya çalışıyorlar bunu anlamaya çalışıyorum. Benim sokaktan aldığım ödül daha büyük; Sezen Aksu'nun sahneden bana söyledikleri daha büyük ödül. Artık sinemanın tartışılması lazım.
Sezen Aksu'nun sahnede seninle ilgili övgü dolu sözleri rahatsız etmiş midir jüriyi? Etti bence. O günden sonra 'İki Genç Kız'ın yapımcıları "Jüriyi etkiliyor, danışıklı dövüş bunlar" diye olay çıkardı.
Nurgul Yeşilçay bugüne kadar bunu tartışmadı, ödül alamayınca mı tartışıyor derlerse? E zamanı gelmiş demek ki! Daha önce hiç bu kadar yakından görmemiştim durumu. Her sene yeni bir sistem getiriyorlar. 42 yıldır hâlâ neyi araştırıyorsun ya; neyi çözemedin! Charlie Chaplin'in torunu niye en önde oturuyor da, Şener Şen gibi bir usta en arkada oturuyor. Bu ülke kendi sanatçısına ne zaman değer verecek?


Atıf Yılmaz'la hiç konuştunuz mu? Evet, bana eğer ödül alırsan kendi kapı aralığına koy dedi. (kahkahalar atıyor)
(04 Ekim 2005 tarihli Sabah Günaydın'dan)

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile