09 Ekim 2005

Belki şehre bir film gelir


(Onur Baştürk'ün Hürriyet Kelebek'teki yazısından.)
"Malûm, geçen kış ‘Eskidendi’ şarkısına burada bir klip çekmişti Aksu. Daha o zaman Karslılara söz vermiş, ‘Mutlaka gelip konser vereceğim’ diye.
Sözünü tutmuş ve gelmişti işte. Vereceği konser aynı zamanda Turkcell’in organize ettiği Kardelenler konser dizisinin sonuncusuydu.
Konserine her zaman olduğu gibi ‘Gülümse’yle başladı Sezen. ‘Belki Şehre Bir Film Gelir’ dizesini meğer İstanbul dışında bir yerde duymak gerekiyormuş. Manasını daha bir fark ediyor insan Kars’ta.
Akabinde ‘Kardelen’i söyledi Sezen ve yanımızda oturan farklı yaşlardaki Kardelen kızları ayağa kalkıp el ele tutuşarak şarkıya eşlik etmeye başladı. Dahası, hepsi ağlıyordu. Ya mutluluktan ya da mutluluklarının kısa süreceği endişesinden dolayı. Bilmiyorum...
Şarkı bittikten sonra onlardan biriyle konuştum. Adı Leyla’ydı. Bir buçuk yıldır Kardelen bursu alıyormuş. Hedefinin üniversiteye gitmek olduğunu söyledi, ama ‘Ailemin maddi durumuna bağlı’ demeyi ihmal etmedi. 10 kardeşi varmış. Bu yüzden geçinmekte bir hayli zorlanıyorlarmış.
KULİSTE NELER OLDU
Tüm bu duygusal şelalenin üzerine konser bitiminde kulise gittim. Sezen Aksu ve Kardelen kızları baş başaydı. Hepsiyle öpüp koklaşıyor, ‘N’olur beni ara’ diyenlerin hemen numarasını alıyordu Sezen. (ki gerçekten dönüp arar, emin olun)
Tam o sırada terzisi Güzide Hanım geldi yanıma, ‘Bu geceki sahne kıyafetini beğendin mi?’ diye. Çift yırtmaçlı altın sarısı kıyafet hakikaten göz alıcıydı, böyle de söyledim. ‘Ben diktim onu’ dedi Güzide Hanım, meğer o meşhur kırmızı palto da onun eseriymiş.
Biz böyle koyu muhabbete dalmışken araya girdi Sezen, ‘Şekerim bakma ismim Güzide dediğine. Bir gün safra kesesi ameliyatı olmuştu. Ben fellik fellik Sarıyer Hastanesi’nde Güzide’yi arıyorum. Diyorlar ki, yok öyle biri. Sonradan çaktık, Güzide aslında sahne ismiymiş.’ Kahkahalar atarak ayrıldık kulisten. Çıkarken hálá aklında Kardelen kızları ve onların ‘Ne iyi ettiniz de buralara kadar geldiniz’ diyen anneleri vardı Sezen’in.
Şarkıdaki gibi, onlardan da gidemediği şu sözlerinden belliydi: ‘Çocuklar benim dörtte üçüm gitti bu konserde. İçim nasıl eridi, akıp gitti bir bilseniz...’"

0 Yorum Ekle:

Yorum Gönder

<< Home

 8o  XMLº 
Blogwise - blog directory
Music Blog Top Sites
blog search directory
Blogarama - The Blog Directory
Proogle.de
Link Dünyası>
Technorati Profile